Anvelope Anvelope
Jante

80 de ani de când Nokian Tyres a inventat anvelopele de iarnă

Prima anvelopă de iarnă din lume, Nokian Kelirengas, a fost lansată pe piaţă încă din 1934. Predecesoarea lui Nokian Hakkapeliitta, una dintre cele mai cunoscute anvelope de iarnă, oferea aderenţă puternică pe zăpadăNokian Tyres a inventat prima anvelopă de iarnă din lume încă de acum 80 de ani.

Predecesoarea lui Nokian Hakkapeliitta, unul dintre cele mai cunoscute pneuri de iarnă, se numea Nokian Kelirengas ("anvelopă pentru intemperii") şi a fost dezvoltată, produsă şi lansată pe piaţă de Nokian Tyres în Finlada în 1934. Această anvelopă de vârf din generația sa oferea tracţiune puternică pe zăpadă adâncă, în condiţii de ger scandinav. Prima anvelopă de iarnă a fost concepută pentru camioane şi avea un profil cu caneluri adânci, ce permitea avansarea prin zăpadă mare. Graţie anvelopei revoluţionare Nokian Kelirengas, autovehiculele puteau parcurge cu aderenţă solidă chiar şi şoselele înzăpezite din regiunile deluroase. Până la inventarea acestui pneu, şoferii au fost nevoiți mereu să se oprească înainte de urcarea în pantă, pentru a monta lanţuri pe anvelopele de vară.


Pneul de iarnă Nokian Hakkapeliitta: Regele zăpezii pe şosele
Pentru autoturisme, inginerii finlandezi au creat în 1936 Nokian Hakkapeliitta, o inovaţie autentică ce sporea considerabil siguranţa în condiţii de zăpadă pe şosele alunecoase iarna. Acest pneu de iarnă pentru autoturisme avea un profil subţire, transversal, cu mai multe unghiuri de aderenţă. Acest design cu totul nou al profilului garanta aderenţă puternică şi deosebit de eficace în condiţii de zăpadă şi zloată. Ventuzele de pe profil, care împiedicau alunecarea pe gheaţă, erau unul dintre punctele tari tipice ale pneului Nokian Hakkapeliitta. Astfel s-a născut regele zăpezii pe şosele.

Victorii legendare pentru anvelopele Nokian la Raliul de la Monte Carlo
În anii 50, odată cu intensificarea traficului şi cu utilizarea plugurilor de curăţat zăpada ce lăsau în urmă şosele cu suprafeţe moi şi îngheţate, au crescut şi aşteptările de la pneurile de iarnă. Un progres deosebit l-a constituit inventarea crampoanelor. Primul pneu de iarnă dezvoltat special pentru crampoane a fost Nokian Kometa-Hakkapeliitta. Acesta a oferit soluţia pentru circulaţia din timpul iernii: Crampoanele se prind  în gheaţă,  iar anvelopa aderă pe suprafeţele moi.

Anvelopele de iarnă cu crampoane şi-au câştigat faima graţie Raliului de la Monte Carlo din 1963: Atât învingătorul, cât şi următorii doi clasaţi au rulat cu anvelope de iarnă Nokian Hakkapeliita cu crampoane. Enorma competenţă finlandeză în domeniul anvelopelor de iarnă a putut fi observată cel mai clar la Raliul de la Monte Carlo între 1965-1967. Timo Mäkinen, Pauli Toivonen şi Rauno Aaltonen au câştigat în fiecare an legendarul raliu de iarnă.

Anvelopele de serie Nokian au realizat un nou record Guinness, cu o viteză maximă de 335,713 km/h pe gheaţă, devenind astfel cele mai rapide anvelope de iarnă. Noile anvelope de iarnă de nivel înalt, cu crampoane, Nokian Hakkapeliitta 8, de la inventatorul anvelopelor de iarnă şi-au propus o aderenţă şi o viteză încă neegalate.

Anvelopa de iarnă Nokian Hakkapeliitta, concepută pentru iernile dure din nord, este una dintre cele mai cunoscute mărci de anvelope de iarnă din lume în regiunile cu ierni grele.

Galerie Foto
  • Depozit Anvelope Discount
  • Depozit Anvelope Discount
  • Depozit Anvelope Discount
  • Depozit Anvelope Discount
Contact