Ghid de întreținere anvelope

Optimizează durata de viată a anvelopelor, mărește nivelul de sigurată și economisește bani

Anvelopele uzate nu mai rulează în siguranță pe drumuri umede, iar un profil sub patru milimetri reprezintă un pericol iminent de acvaplanare. Presiunea corectă în anvelope micşorează uzura, creşte siguranţa, economiseşte combustibil şi îmbunătăţeşte confortul. Dacă conducătorul auto circulă calm şi nu frânează inutil, anvelopele vor avea viață lungă. Pneurile cu rezistenţă mică la rulare economisesc câteva sute de Euro pe întreaga lor durată de viată. Mărcile corecte de anvelope Premium şi siguranţă mai mare reprezintă o alegere bună, după cum recomandă specialistul în anvelope Nokian Tyres din Finlanda.
 

Mai multă siguranţă: schimbarea anvelopelor din faţă, pe puntea spate 

Pentru a garanta siguranţa optimă a pneurilor sale de vară, conducătorul auto trebuie să verifice în mod regulat uzura, presiunea aerului şi adâncimea profilului. Anvelopa cu un profil mai mic de patru milimetri nu mai este sigură pe vreme umedă, deoarece aderenţa sa pe umezeală şi protecţia la acvaplanare sunt cu mult mai mici. Cu pneuri uzate, acvaplanarea începe deja la 76 km/h, în timp ce cu anvelope noi abia de la 96 km/h, aşa a rezultat din testele finalndezilor de la Nokian. Acest lucru este valabil la o adâncime a profilului mai mică de 1,6 mm şi cinci milimetri de apă pe şosea.

„Roţile motoare se uzează mult mai rapid decât anvelopele care se mişcă liber”, declară Matti Morri, manager al serviciul tehnic pentru clienţi, de la Nokian Tyres. Pentru a compensa uzura, conducătorul auto trebuie ca la mijlocul sezonului să schimbe pneurile din faţă, pe puntea din spate şi invers.

Şi profilul anvelopei se poate uza neuniform. Chiar la un profil de şase milimetri pe umărul exterior, canelurile de pe partea interioară pot fi, practic, uzate total. Uzura puternică poate fi, adesea, cauzată de o presiune prea mică a aerului, reglarea greşită a unghiului direcţiei sau un amortizor defect.

 

Presiunea corectă a aerului îmbunătăţeşte confortul în mers

Rularea cu presiune corectă a aerului pentru autovehicul şi adaptarea presiunii la încărcare îmbunătăţesc siguranţa, cresc durata de viață a anvelopelor şi scad consumul de combustibil dar, în mod special, îmbunătățesc confortul în mers. „Anvelopele cu presiunea corectă rulează confortabil şi oferă o manevrabilitate mai bună“ argumentează expertul în anvelope de la Nokian, Morri. Dacă presiunea este prea mare, pneurile nu se contractă sub autovehicul, iar confortul scade. Dacă presiunea este prea mică, autovehiculul nu rulează sigur, pata de contact a anvelopei la sol este inegală și anvelopa se uzează accelerat.

Stilul de condus agresiv crește uzura anvelopelor

Stilul de conducere influenţează semnificativ uzura pneurilor. Dacă conducătorul auto circulă liniştit şi evită să frâneze inutil, anvelopele au o durata de viață mai mare. Presiunea corectă a aerului micşorează semnificativ uzura anvelopelor. „Presiunea în anvelope trebuie adaptată întotdeauna la încărcare. Înainte de o plecare în vacanţă cu autovehiculul încărcat complet, presiunea în anvelope trebuie mărită”, sfătuieşte Morri. Dacă presiunea pneurilor este prea mică, autovehiculul merge mai greu şi pneurile se deformează mai uşor. Aceasta duce la generare suplimentară de căldură şi la uzură mai mare.

Economie de carburant de câteva sute de Euro

Dacă şoferul vrea să economisească carburant, el trebuie să aleagă anvelopele cu cea mai mică rezistenţă posibilă la rulare. „Anvelopele cu rezistenţă mică la rulare şi cu presiunea corectă de aer economisesc până la jumătate de litru de carburant la suta de kilometri. De aici rezultă o economie de 85,50 Euro la 10.000 de kilometri în timpul verii, la un preţ mediu al carburantului de 1,71 Euro/litru pentru Super 95 E10 în Europa. Dacă se circulă patru ani cu pneurile, se economisesc 342 Euro şi 200 litri de carburant”, calculează specialistul în anvelope Morri de la Nokian Tyres.

Trei sfaturi pentru rularea în siguranţă

1. Verificaţi presiunea în anvelope la fiecare trei săptămâni, când anvelopele sunt reci, căci pneurile pierd aer.

2. Reglaţi presiunea anvelopei cu 0,2 bar mai mare decât recomandarea producătorului autovehiculului. Acest lucru economiseşte carburant.

3. Schimbaţi anvelopele din faţă, pe roţile din spate, la mijlocul sezonului, astfel ca ele vor avea o viată mai lungă.