Contact
contact@anvelope-discount.ro
0743.148.576
Program
L-V: 09:00-17:00 S: 09:00-13:00    D: INCHIS            

Mai jos puteti citi cateva aspecte legate de alegerea anvelopelor pentru autoturismele electrice (EV), deoarece cerintele EV-urilor sunt diferite fata de cele ale autoturismelor cu combustie interna.

Tehnologia din spatele anvelopelor optimizate pentru utilizarea pe vehiculele electrice (EV) evoluează și ar trebui să se aștepte îmbunătățiri în anii următori pe măsură ce vehiculele evoluează.

Proprietarii de vehicule electrice ar trebui să știe că aceste anvelope au caracteristici care le separă de cele concepute pentru a fi utilizate pe mașinile pe benzină și diesel. Ca atare, atunci când sunt înlocuite, se recomandă înlocuirea acestora cu unele similare pentru EV, din motive de siguranță, dar și pentru a se asigura că criteriile de performanță sunt cele mai potrivite pentru a minimiza costurile pe termen lung.

De ce sunt diferite anvelopele pentru autovehiculele electrice?

Un motiv cheie pentru care anvelopele pentru vehiculele electrice sunt, de obicei, diferite de cele ale unei mașini pe benzină sau diesel este greutatea. În prezent, pachetele de baterii sunt extrem de grele, chiar mai mult decât motoarele tradiționale, ceea ce face ca vehiculele electrice să fie în general mai grele decât un model pe benzină sau diesel. Această greutate este dusa în cele din urmă de anvelope. Fără adaptare, pentru a compensa această greutate, anvelopele vor fi susceptibile la uzură prematură, mult mai repede decât este obișnuit proprietarul, făcând înlocuirea mult mai frecventă. Ca urmare, anvelopele EV sunt construite pentru a transporta sarcini mai mari, sunt întărite și pot purta marcajele de încărcare HL. Anvelopele funcționează cel mai bine atunci când banda de rulare (partea care intră în contact cu drumul) este in forma sa optimă, care este determinată de presiunea aerului corecta, in raport cu greutatea transportată. Atunci când o anvelopă are o greutate prea mare sau are o presiune de aer insuficientă, peretele lateral se va umfla (creând o amprentă a anvelopei în formă de pernă), punând stres suplimentar pe „umărul” benzii de rulare. Asta înseamnă că se va uza mai repede.

Subpresiunea va determina, de asemenea, reducerea „rigidității” anvelopei, permițându-i să se deformeze atunci când nu ar trebui. Șoferii pot să experimenteze acest lucru atunci când virează, deoarece controlul pe care il au asupra autoturismului va fi compromis. În plus, rezistența la rulare a anvelopei va fi afectată, ducând la un consum mai mare de energie.

Pentru a opri acest lucru, unele anvelope pentru vehicule electrice au un „perete lateral consolidat” și pot funcționa la presiuni mai mari decât pentru vehiculele care nu sunt electrice. Peretele lateral al unei anvelope este ceea ce vedem atunci când ne apropiem de un vehicul din lateral, ușor de identificat deoarece are toate marcajele producătorului, tipul, dimensiunea, data fabricației și așa mai departe. Prin adăugarea de rezistență - sau „întărire” - a peretelui lateral anvelopa își va păstra mai ușor forma și rigiditatea, dacă este menținută la presiunea corectă.

Asta înseamnă că proprietarii de vehicule electrice trebuie să fie conștienți de importanța alegerii corecte a unei anvelope și trebuie să acorde o atenție deosebită marcajelor acestora pe langa dimensiunile lor. Primul este indicele de încărcare, care este afișat ca două sau trei cifre, de exemplu, 95 sau 108. Cu cât este mai mare numărul, cu atât poate avea mai multă greutate.De asemenea, este importantă evaluarea vitezei. Afișat ca o literă, cum ar fi „Y”, aceasta determină viteza maximă cu care va funcționa anvelopa atunci când susține sarcinile permise. Indicele de încărcare și viteza sunt afișate una lângă cealaltă, în imediata apropiere a marcajului de dimensiune al anvelopei. Șoferii se pot aștepta să le identifice ca, de exemplu, 225/45 R18 95Y. În plus față de indicele de încărcare și de viteză, anvelopele pentru vehicule electrice pot avea un perete lateral întărit. În prezent, marcajul „XL” înseamnă că o anvelopă poate transporta o sarcină suplimentară care este de obicei, dar nu întotdeauna, la o presiune mai mare decât cea standard. O anvelopă marcată „HL” înseamnă că anvelopa este capabilă să transporte sarcini chiar mai mari la presiuni similare fata de o anvelopă „XL”.

Deci, pentru sofer este important să se inteleaga marcajele de pe anvelopele recomandate de producătorul vehiculului in momentul in care este necesara înlocuirea acestora. Un exemplu ar putea fi 225/45 R18 95Y XL. Înlocuirea acelei anvelope cu una care nu are marcaj „XL” poate duce la o uzură accelerată și la o reducere a gamei de vehicule. De aemenea, in cazul unei cereri de despagubire catre compania de asigurari, aceasta poate sa nu fie luata in calcul din cauza montarii unor anvelope necorespunzatoare.

Anvelopele dezvoltate pentru autovehiculele electrice trebuie sa aiba o rezistenta la inaintare cat mai mica si sa ajute la maximizarea autonomiei

Când o anvelopă se deplasează de-a lungul drumului, aceasta se deformează constant și energia pierdută în acest proces (cunoscută sub numele de histerezis) este principala cauză a „rezistenței la rulare”, care va încerca în mod natural să încetinească vehiculul. Cu fiecare Watt de energie vital pentru autonomia pe un EV este esențial să minimizați acest efect cât mai mult posibil. Acest lucru este valabil mai ales atunci când vehiculul este „în croazieră”, cu alte cuvinte când doriți să mențineți o viteză constantă. În aceste condiții, rezistența ridicată la rulare înseamnă că vehiculul va încetini rapid, iar rezistența redusă la rulare înseamnă că va continua să se miște mai mult timp.

Deci, o anvelopă pentru un EV trebuie să aibă cea mai mică rezistență la rulare posibilă. În acest fel, autonomia bateriei vehiculului nu este afectată negativ. Montarea unei anvelope non-echivalente cu rezistență ridicată la rulare va însemna probabil mai multe pauze pentru reîncărcare în timpul călătoriei și reîncărcarea unui EV nu este o activitate rapidă. Cu toate acestea, ca întotdeauna, trebuie să se atingă un echilibru, deoarece aderența este esențială pentru siguranță atunci când vine vorba de frânare. Nimeni nu vrea să apese pedala de frână și să aștepte o perioadă excesivă de timp pentru ca vehiculul să se oprească, cu toții ne dorim ca acest timp să fie minim. Minimizarea rezistenței la rulare oferind în același timp niveluri ridicate de aderență, pare o cerință contradictorie, dar aceasta este una dintre caracteristicile cele mai importante legata de performanța anvelopelor proiectate pentru vehicule electrice, care nu este aceeași ca și pentru mașinile pe benzină sau diesel, deoarece rezistența la rulare va fi o caracteristică importantă a unui anvelopă care va influența capacitatea de autonomie a unui EV.

Puterea electrica = cuplu

Există două măsuri comune ale puterii unui motor cu ardere cu care am crescut cu toții - cai putere, prescurtată în mod obișnuit la „bhp” sau CP și „cuplu” exprimat în mod obișnuit ca lb / ft sau Nm. Definirea lor în termeni tehnici este complexă de înțeles fără un entuziasm pentru tehnicalitati, dar, pe scurt, puterea decide viteza maximă, în timp ce cuplul determină accelerarea.

În termeni foarte simpli, puterea maximă a unui motor este determinta de limita turațiilor superioare ale unui motor pe minut, de exemplu la 6.500 rpm, chiar înainte de a schimba viteza (această limită este adesea mai mare la mașinile performante). Pentru a obține accelerația maximă, un șofer va păstra „turațiile în sus”, „va atinge linia roșie” (limita la care va reveni motorul) și apoi va schimba. Acesta este modul în care producătorii de vehicule stabilesc testarea de la 0 la 100 km/ora. Între timp, cuplul este accelerația pe care o simți în timp ce rămâneți într-o singură treaptă - o mașină poate avea o „accelerație mare în fiecare treaptă”, dacă are un cuplu mare. Acest lucru este mult mai scăzut în gama de rotații a motorului. Să presupunem că sunteți pe o autostradă cu treapta a șasea și turometrul este la 2.000 rpm - accelerați în aceeași treaptă - cât de repede accelerează vehiculul în funcție de cuplul motorului. Mașinile turbo diesel sunt mai frecvent asociate cu un cuplu ridicat în comparație cu motoarele pe benzină, care de obicei au o putere mai mare.

Vehiculele electrice sunt total diferite. Pentru început, șoferul va observa că nu există turometru pe tabloul de bord. Un motor electric produce cuplul maxim inca de la plecarea de pe loc și puterea sa maximă este întotdeauna disponibilă. Obținerea unei accelerații maxime de la un EV se realizează pur și simplu ținând piciorul apasat pe pesala de acceleratie. Acesta este motivul pentru care accelerează atât de bine, indiferent de viteza la care circulă vehiculul și fără a fi nevoie de schimbări de viteză, ceea ce face ca vehiculele electrice să fie surprinzător de ușoare și usor de condus.

Cu toate acestea, toată acea putere la orice viteză într-un vehicul greu înseamnă că, în cazul în care șoferul accelerează în mod regulat, anvelopele sunt supuse unei tensiuni uriașe, luptându-se să adere la drum și să nu derapeze. Această presiune și stres, precum și accesul instantaneu la energie electrică sunt un alt motiv pentru care anvelopele EV sunt diferite de cele pentru mașinile pe benzină sau diesel. Pentru a înzestra anvelopele de pe un EV cu proprietățile care le permit să reziste cam atât timp cât vehiculele cu combustie, designul său,compusul și modelul trebuie să fie suficient de robust, pentru a face față solicitărilor suplimentare.

Geometria vehiculului este o altă problemă esențială de monitorizat și întreținut, deoarece impactul puternic cu gropile din asfalt pot avea un impact negativ asupra geometriei vehiculului. Prin urmare, este necesară o verificare regulată a geometriei vehiculului, astfel încât să se asigure o uzură egala pe toată durata de viață a anvelopei, deoarece anvelopele EV pot avea o adâncime redusă a benzii de rulare pentru îmbunătățirea rezistenței la rulare, în comparație cu anvelopele pentru vehicule pe benzină și diesel.

În cele din urmă, dacă un EV este condus în același mod ca echivalentul său cu motor de ardere, uzura anvelopelor ar trebui să fie similară.

Anvelopele pentru autovehiculele electrice trebuie sa produca zgomot minim

Una dintre cele mai izbitoare părți ale experienței condusului unui EV este cât de liniștit și relaxant este - chiar și la viteza pe autostrada. Nu există vibrații de la motor sau cutie de viteze transferate în habitaclu, asa cum se intampla întotdeauna cu mașinile pe benzină sau diesel.

Singurele zgomote pe care un ocupant EV ar trebui să le audă sunt de la cele din afara vehiculului, generate de deplasare si de zgomotul rularii pe carosabil. Cu toate acestea, vibrațiile cauzate de interacțiunea dintre anvelopă și suprafața drumului pot duce la zgomotul interior al cabinei, care este mai prevalent într-un vehicul electric.

Anvelopele pentru vehicule electrice pot fi proiectate, de asemenea, sa includa tehnologii pentru a reduce sau anula acest efect, oferind un mediu de conducere mai liniștit.

Soferul unui vehicul electric va observa diferenta dintre anvelopele proiectate special pentru EV, fata de unele uzuale, care nu sunt special pentru un vehicul electric. Din nou, anvelopele pentru vehicule electrice au fost dezvoltate tinand cont in principal de reducerea zgomotului de rulare.

Ce ne rezerva viitorul pentru anvelopele vehiculelor electrice?

Există îngrijorare că proprietarii pot să nu înțeleagă gresit motivul pentru care anvelopele pentru vehiculele lor au fost special concepute. Fără aceste cunoștințe, ar putea fi prea ușor să te uiți la dimensiune, sarcină și viteză și să cumperi o anvelopă de schimb numai după aceste criterii. Este posibil ca un proprietar de EV să găsească o anvelopă care este acceptabilă din punct de vedere tehnic la un cost mai mic, dar pe termen lung vor pierde experienta unei rulari linistite și vor avea parte de costuri suplimentare de înlocuire. Anvelopele montate pe vehicule electrice care nu au fost special concepute în acest scop sunt susceptibile de a se uza rapid și va afecta experiența pe care o pot oferi aceste mașini.

O considerație pe termen mai lung este modul în care anvelopele se vor adapta la sosirea pe piață a vehiculelor concepute și proiectate încă de la început ca vehicule electrice,fata de cele adaptate de pe benzină sau diesel. Cu alte cuvinte, vehiculele concepute de la început să fie vehicule electrice.

În prezent, dimensiunea unei roți EV și dimensiunea anvelopei este determinată de mărimea sistemului  de frânare și de cât de mare este arcul roții echivalentului vehiculului pe benzină sau diesel. În viitor, ne putem aștepta ca proiectanții să acorde prioritate necesităților unui vehicul electric. Când se întâmplă această schimbare în designul unui vehicul, ar trebui să ne așteptăm la o combinație de roți și anvelope mai mare decât cele pe care le vedem în mod obișnuit astăzi. De asemenea, este foarte probabil să fie mult mai înguste.

Reinventarea roții înseamnă și reinventarea anvelopei, dar puteți fi sigur că TyreSafe va fi acolo pentru a vă ghida prin schimbările importante.

SURSA: tyresafe.org

 

Plăți online securizate

Dispunem de o platformă cu un grad ridicat de securitate

Suport clienți dedicat

Echipa de suport și consiliere este mereu alături de tine

Livrare rapidă

Comanda ta este prelucrată mereu, în cel mai scurt timp

Garanția calității

Pentru noi, calitatea anvelopelor, dar și a serviciilor este mereu pe primul loc!

Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara DEBICA online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale