Contact
contact@anvelope-discount.ro
0743.148.576
Program
L-V: 09:00-17:00 S-D: INCHIS             

Presiunea anvelopelor este un factor important în economia de combustibil, al manevrabilității și al duratei de viață a anvelopelor. 

Îngrijirea adecvată stabilizează structura anvelopei și îi poate prelungi durata medie de viață cu până la 7.500 km.

Dacă anvelopele mașinii tale sunt dezumflate cu doar 0,3 bari, rezistența la rulare crește, astfel încât mașina va consuma cu aproximativ 1,5% mai mult combustibil și, prin urmare, va emite mai mult CO2.

Dacă ai observat că anvelopele mașinii sunt lăsate sau una dintre anvelope pare puțin mai lăsată decât celelalte, este timpul să verifici presiunea aerului din anvelope. 

Care este presiunea recomandată în anvelope pentru mașina ta?

Aproape fiecare vehicul afișează presiunile recomandate de către producător pe un autocolant aplicat pe montantul ușii din partea șoferului. Îl mai găsești pe marginea din spate a ușii, în torpedo sau în interiorul ușii rezervorului de combustibil, acesta fiind plasat diferit de la un producător la altul sau/și anul de producție al mașinii. De asemenea, îl poți găsi în manualul de utilizare al autovehiculului.

Deși acesta poate părea un răspuns simplu și clar, există câteva lucruri de reținut:

  1. Presiunea recomandată în anvelope este o presiune de umflare la rece, ceea ce înseamnă că verificarea presiunii ar trebui făcută după ce vehiculul a stat la umbră pentru un timp. În cazul în care mașina a stat în soare sau a rulat pe asfalt încins pentru câțiva kilometri, valorile presiunii din anvelope vor arăta diferit. 

  2. Unele vehicule au presiuni de umflare recomandate diferite pentru anvelopele din față și din spate și, uneori, va fi indicată o presiune mai mare (de obicei pentru spate) dacă transportați o sarcină grea. 

  3. Nu confunda presiunea recomandată cu presiunea maximă. Presiunea recomandată este cea pe care ar trebui să o utilizezi pentru o rulare optimă, în condiții normale. Presiunea maximă, pe de altă parte, este menționată pe peretele lateral al anvelopei, cu litere mici, lângă talonul anvelopei (unde cauciucul se sprijină pe jantă). Această presiune maximă este menționată de către producătorul anvelopei, mai degrabă decât de producătorul mașinii și reprezintă presiunea maximă pe care o poate suporta anvelopa în condiții de siguranță.

  4. Anvelopa de rezervă, dacă aveți (modelele mai noi vin doar cu un kit de etanșare și o pompă), nu uitați să verificați și presiunea din aceasta, deoarece în timp poate rămâne fără aer. 

Majoritatea producătorilor nu precizează o presiune minimă în anvelope. Valoarea recomandată este de fapt presiunea minimă de care are nevoie o anvelopă pentru ca mașina să ruleze corect și în siguranță, iar orice presiune sub această valoare nu este recomandată, așa că din punct de vedere funcțional, valoarea optimă este și cea minimă.

În cazul în care una dintre anvelope a pierdut presiunea, trebuie făcută presiunea în toate anvelopele nu doar în cea afectată pentru a asigura o distribuție uniformă a greutății mașinii pe toate cele patru roți.

Cum afectează temperatura presiunea în anvelope?

O regulă general acceptată este că presiunea în anvelope fluctuează cu 0,03 bari pe cm2 pentru fiecare schimbare de temperatură de 10 grade, deoarece aerul din anvelopă se dilată când devine mai cald (creșterea presiunii) și se contractă când devine mai rece (coborând presiunea). Deși regula este ușor de reținut, aceasta diferă în funcție de tipul de anvelopă, de producător sau de starea anvelopei.

Diferențele de presiune în roți pot apărea iarna dacă anvelopele de iarnă au fost montate într-o perioadă în care temperatura exterioară a fost mai mare (de exemplu, toamna devreme). În cazul anvelopelor all season, o anvelopă ar putea pierde cu ușurință 0,7 bari între lunile iunie și ianuarie. Presiunea scăzută în anvelope se manifestă printr-o manevrabilitate slabă a autovehiculului, vine cu un risc crescut de explozie și conduce la uzura prematură a anvelopelor.

Noua generație de vine cu martori de bord care avertizează conducătorul auto asupra presiunii slabe din anvelope. Martorul se aprinde de obicei atunci când presiunea din anvelopă se află cu 25% sub presiunea recomandată. Acest lucru poate funcționa și în sens invers: anvelopele umflate corespunzător în timpul iernii pot avea o presiune prea mare pe măsură ce vremea se încălzește. În acest caz, presiunea din anvelope trebuie refăcută la cea mai apropiată vulcanizare, deși o presiune puțin mai mare decât cea recomandată nu este la fel de periculoasă ca o presiune scăzută.

Cum se verifică presiunea în anvelope?

Vei avea nevoie de un manometru și un compresor de aer pentru a verifica și regla presiunea anvelopelor. Compresoarele portabile ce vin cu kiturile de reparare la mașinile de generație mai nouă au deja acest manometru încorporat, cu afișaj mecanic sau digital. Poți achiziționa separat aceste kituri sau doar compresoarele din benzinării sau din magazinele de piese auto. Dacă însă dorești ca presiunea să fie făcută la un centru specializat, este absolut în regulă, însă un compresor în portbagaj ca măsură de precauție este o investiție bună.

Înainte de a face presiunea în roți, trebuie să ști că anvelopele se încălzesc în timpul rulării din cauza frecării cu asfaltul și, așa cum am spus mai sus, aerul din interior se dilată. Presiunea trebuie făcută atunci când anvelopele nu au rulat mai mult de 1-2 km sau atunci când mașina a stat în soare pe timp de caniculă, motiv pentru care este mai bine să verifici presiunea dimineața devreme, după ce mașina a stat peste noapte.

Scoate căpăcelul de pe ventilul anvelopei și păstrează-l în siguranță. Așează manometrul pe tija supapei și apasă rapid și ferm până când șuieratul aerului care iese se oprește. Indicatorul compresorului va afișa o citire a PSI (presiunea aerului în bari). Compară presiunea afișată cu cea recomandată de producător.

Dacă presiunea aerului este mult peste cea recomandată, apasă supapa ventilului de câteva ori până când indicatorul arată citirea corectă. Dacă citirea PSI este sub recomandare, adăugă aer până când presiunea afișată a atins nivelul corect. Pune la loc capacul supapei și repetă procesul pentru celelalte anvelope, plus roata de rezervă.

Sursa Imaginii: Continental Tires 

 

 

 

Plăți online securizate

Dispunem de o platformă cu un grad ridicat de securitate

Suport clienți dedicat

Echipa de suport și consiliere este mereu alături de tine

Livrare rapidă

Comanda ta este prelucrată mereu, în cel mai scurt timp

Garanția calității

Pentru noi, calitatea anvelopelor, dar și a serviciilor este mereu pe primul loc!

Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara DEBICA online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale