O anvelopă se poate tăia, sau se poate înțepa oriunde - în mijlocul traficului la oră de vârf, pe drumul spre casă sau pe drumurile izolate, pe un camp.
Șă știi cum să schimbi o anvelopă este una dintre abilitățile de bază pe care fiecare ar trebui să le aibă. Dar mulți șoferi australieni nu au trebuit niciodată să schimbe o anvelopă și astfel nu au învățat niciodată cum să “îndeplineasca” această sarcină.
Bineînțeles, una dintre cele mai bune modalități de nu se desumfla anvelopele este de a lua măsuri pentru evitarea incidentelor de acest fel. Verificați regulat presiunea în anvelope - punctele se întâmplă adesea deoarece presiunea dumneavoastră este prea mică. Acest lucru poate face mai ușor ca obiectele ascuțite de pe șosea să intre în peretele lateral.
Dacă nu cunoașteți presiunea corectă pentru vehiculul dvs., verificați manualul sau interiorul ușii șoferului.
Dispozitivele electronice de măsurare a pneurilor s-au dovedit a fi un pic mai precise decât versiunea mecanică a școlii vechi și sunt o investiție minoră.
Verificați anvelopele pentru uzură ocazional - ați putea avea un obiect ascuțit îngropat într-o anvelopă despre care nu știți. Dacă ar fi lăsat acolo, ar putea duce la o explozie în cele mai nefericite momente. Verifică și anvelopa de rezervă: nu prea are rost să ai un rezervă care să fie dezumflată sau mai grasă decât Bruce Willis.
Dacă faceți pană la o anvelopă brusc, în timp ce conduceți, veți observa că autoturismul începe să tragă într-o altă direcție. Marcați, încetiniți și opriți pe un drum în care sunteți în siguranță și unde nu încurcați circulația.
Evitați parcarea lângă o curbă sau oriunde vă limitează vizibilitatea la apropierea traficului. Dacă puteți, găsiți un loc drept, cu spațiu suficient între anvelopa defectă și drum. Aveți nevoie de o suprafață plană și stabilă pentru a vă conecta mașina în siguranță.
Porniți lumina de avertizare. Dacă aveți o vestă cu vizibilitate ridicată (și ar trebui), puneți-o înainte să începeți să schimbați anvelopa.
Unele vehicule moderne (în special modelele europene de dimensiuni mici și de lux) nu vin cu pneuri de rezervă, deoarece producătorii consideră că proprietarii vor folosi în principal autoturismul în oraș și vor suna pentru asistență rutieră sau alt ajutor în cazul în care o anvelopă se defectează. Alte mașini vin cu anvelope de tip "run-flat", care sunt proiectate să funcționeze doar pe o distanță scurtă - suficient de lungă pentru a ajunge la o stație de benzină sau centru de anvelope, cu 80km/h.
Fii pregătit
Un pic de planificare înainte poate face schimbarea anvelopei mult mai ușoară. Aveți întotdeauna telefonul încărcat atunci când conduceți în orice loc, astfel încât să puteți suna pentru ajutor dacă aveți nevoie de el. Ar trebui să aveți deja un kit de urgență în mașina dvs. care conține cerințe de bază cum ar fi o torță, unelte multifuncționale, cârpe etc.
Pentru a schimba o anvelopă, veți avea nevoie de:
• Mănuși de mare greutate - Pentru a vă proteja mâinile; schimbarea unei anvelope poate fi o muncă murdară și periculoasă
• Anvelopă de rezervă - În mod ideal, cea care vine cu mașina
• Cheie de fixare a pneurilor / piese de fixare a pneurilor - aceasta ar trebui să se afle în roata de rezervă; acest lucru este folosit pentru a scoate piulițele pentru a putea scoate roata.
• Cric pentru mașină - Aceast ridică mașina destul de mult după sol, astfel încât să puteți scoate roata
• Torța - Da, anvelopele se pot înțepa și pe timp de noapte
Un poncho ușor sau o haină de ploaie vă va ajuta mult dacă sunteți forțat să reparați o puncție în ploaie. S-ar putea , de asemenea, să luați în considerare păstrarea la îndemână a unui degripant WD-40 la în cazul în care un prezon este gripat (ruginit). Dacă sunteți într-adevăr pregătiți, veți avea chiar și niște prosoape de mână și prosoape de hârtie pentru a le curăța după aceea.
Cum să schimbi o anvelopă care are pană?
Învățarea de a schimba o anvelopă este ca oricare altă abilitate - trebuie doar să exersezi. Firește, cel mai bun loc de învățat este la tine acasă într-o dimineață liniștită de duminică - nu pe un deal abrupt în timpul unei furtuni în mijlocul nopții într-un cartier ciudat!
Pasul 1 - Alegeți cu atenție zona de schimbare a anvelopei
Oamenii au fost uciși de trafic în timp ce schimba o anvelopă, așa că ar fi bine să căutați un loc cu traffic redus. Utilizați lumina de avertizare pentru a anunța ceilalți conducători acest lucru deosebit de important în condiții ploioase, pe timp de ceață sau în alte condiții de vizibilitate redusă. Trageți frâna de parcare și, dacă este posibil, puneți un ciocan sub roata diagonală opusă pentru a preveni rularea. Oferiți-vă un spațiu larg pentru a lucra și a fiți atenți la trafic. Consultați manualul mașinii dacă este necesar.
Pasul 2 - Deșurubați piulițele anvelopei
Scoateți capacul butucului. Este posibil să trebuiască să o îndepărtați cu capătul ascuțit al cheii de fixare. Cu ajutorul cheii, slăbiți toate piulițele, dar nu le scoateți complet încă. Dacă nu se vor mișca, ar trebui să întrebați înainte pe cei care le-au strâns și apoi să pulverizați un pic de degripant WD-40 pe ele pentru a le desface.
Pasul 3 - Ridicați mașina pe cric
Manualul dvs. de utilizare vă va spune exact unde trebuie să plasați în siguranță cricul. Acest lucru este important: dacă coborâți o mașină într-o locație greșită, ea poate să se prăbușească și să vă rănească (sau să vă ucidă). Extindeți cricul până când ajunge la partea inferioară a mașinii și mutați-l în poziția recomandată. Folosind cricul, ridicați încet vehiculul până când acesta este la cel puțin 6 cm de sol - acest lucru permite suficient spațiu pentru a opri roata. Acesta este un moment crucial în schimbarea anvelopelor: mențineți părțile corpului departe de pericol și rămâneți atent pentru semnele unor probleme iminente de răsturnare.
Pasul 4 - Scoateți anvelopa defectă și înlocuiți-o cu rezerva
Scoateți piulițele decuplate. Puneți-le în capacul hubului răsturnat pentru depozitare în siguranță - nu doriți să le pierdeți. Strângeți ferm roata de marginile exterioare, trageți-o spre dumneavoastră pentru a o scoate și așezați-o pe sol. Fixați rezerva pe butuc. Utilizați un genunchi pentru a lua o parte din greutate, dacă este necesar. Înlocuiți piulițele și fixați-le cu mâna.
Pasul 5 - Coborâți mașina la sol
Coborâți încet mașina până la sol, utilizând cricul. Odată ce toată greutatea este oprită de cric, scoateți-o din partea inferioară a mașinii.
Pasul 6 - Strângeți piulițele cu cheia de fixare (tubulară)
Utilizați cheia de fixare pentru a strange prezoanele bine, dar nu prea strânse. Înlocuiți și fixați capacul butucului.
Pasul 7 - Îndepărtați toate instrumentele folosite și depozitați anvelopa înțepată/tăiată
Așezați anvelopa înțepată/tăiată în locul roatei de rezervă și depozitați cheia de fixare, cricul și celelalte articole rătăcite. Spălați-vă pe mâini- ați terminat! Doar asigurați-vă că ați recuperat sau înlocuit anvelopa pdefectă cât mai repede posibil. [Ii]
Intrebari si raspunsuri:
• Mii de autovehicule din Australia se abandonează în fiecare lună datorită anvelopelor înțepate/tăiate, fiindcă mulți șoferi nu știu să-și schimbe propriile anvelope defecte.
• Schimbarea unei anvelope defecte este ușoară - este nevoie doar de practică; propria cale de acces poate fi cel mai bun loc de învățat.
• Multe anvelope defecte ar putea fi prevenite prin simpla practică de verificare a presiunii în anvelope și verificarea regulată a anvelopelor.
• Cele două aspecte cele mai periculoase ale schimbării pneurilor sunt locația (în condiții de siguranță față de traficul care se apropie) și actul de ridicare a autovehiculului (feriți-vă de răsturnare).
• Dacă este posibil, găsiți o zonă plană și stabilă pentru a schimba anvelopa și a porni indicatoarele de avertizare pentru a atenționa participanții la trafic care se apropie; dacă aveți o vestă cu vizibilitate ridicată, folosiți-o.