Noi tarife pentru anvelopele chinezești în SUA!
Mar 09, 2020

WASHINGTON - Președintele Trump avansează cu noi tarife pentru mai mult de 5.700 de produse importate din China - inclusiv aproape orice tip de anvelope - în valoare de aproximativ 200 de miliarde de dolari. Tarifele vor începe de la 10% începând cu 24 septembrie și apoi vor crește la 25% la 1 ianuarie 2019. Cele mai multe sectoare de activitate din S.U.A., printre care și piața de automobile, au primit știrile cu dezamăgire, dar unii - cum ar fi recrutorii din S.U.A. - au salutat tarifele ca o protecție cheie împotriva unui atac al importurilor chinezești subprime. Biroul din S.U.A. Reprezentantul Comerțului (USTR) a lansat lista finală de mărfuri, ajungând la 194 de pagini, cu un total de 5745 de linii tarifare. Lista originală emisă la 10 iulie a rulat la 205 de pagini și conținea 6.031 de linii tarifare.
Lista revizuită conține sute de articole legate de anvelope și cauciuc, printre care:
• practic orice tip de anvelopă pneumatică, inclusiv anvelope pentru turisme și dubițe, pneuri pentru camioane și autobuze, anvelope pentru remorci, anvelope de curse, anvelope agricole și forestiere, anvelope pentru construcții și miniere, anvelope solide, pneuri pentru motociclete și biciclete, reșapări și anvelope uzate;
• O lungă listă de produse chimice din cauciuc, cauciuc sintetic și polimeri și grade de cauciuc natural;
• Piese auto și industriale din cauciuc, inclusiv curele de transmisie, benzi transportoare, tuburi, țevi și furtunuri. În anunțarea noilor tarife, USTR a spus că nu există nicio schimbare în politica comercială chineză din raportul de investigație al secției 301 al administrației lansat în martie 2018.
În raportul respectiv, USTR a declarat că a descoperit că:
• China folosește cerințe pentru asocierea în comun, restricții de investiții străine, revizuiri administrative și procese de licențiere pentru a presa companiile din S.U.A. în transferuri de tehnologie.
• China privează companiile din SUA de capacitatea de a stabili termeni bazați pe piață în negocierile legate de tehnologie.
• Chinezii direcționează și facilitează investițiile și achiziționarea de companii și active din S.U.A. pentru a genera transfer tehnologic la scară largă.
• China desfășoară și susține hacking în rețele comerciale de comerț din SUA pentru a obține acces neautorizat la informații de afaceri. Stabilirea tarifelor pentru mărfurile chineze în valoare de 50 de miliarde de dolari în iulie și august nu a determinat China să-și schimbe achiziția inechitabilă de proprietate intelectuală din S.U.A., a afirmat USTR în declarația sa lansată pe 17 septembrie. "În schimb, China a răspuns acțiunii tarifare a Statelor Unite, luând măsuri suplimentare pentru a afecta lucrătorii și întreprinderile din S.U.A.", a spus agenția. "În aceste condiții, președintele a îndreptat reprezentantul comerțului din S.U.A. să crească nivelul de comerț acoperit de taxele suplimentare pentru a obține eliminarea politicilor inechitabile ale Chinei", a spus acesta. Comentariile privind noile tarife au fost în concordanță cu mărturia din fața USTR în șase zile de audieri, 20-24 august și 27 august, când reprezentanții diferitelor sectoare au intervenit pentru sau împotriva acțiunii propuse. Asociația producătorilor de mașini și echipamente (MEMA), care a depus mărturie împotriva tarifelor, a declarat că se opune utilizării tarifelor pentru reducerea furtului de proprietate intelectuală.
"Tarifele de retorsiune anunțate luni ar putea să denatureze recent activitatea de succes a administrației Trump în numele companiilor americane, cum ar fi reforma fiscală", a afirmat MEMA într-o declarație emisă marți, 18 septembrie. Potrivit MEMA, tarifele "vor servi drept o majorare a impozitelor pentru publicul american și consumatorii prin creșterea costurilor unui nou automobil sau a unui camion și prin menținerea a sute de milioane de vehicule aflate în prezent pe drumuri". Matthew Shay, președinte și CEO al Federației Naționale pentru Retail, a fost de acord cu MEMA că tarifele au constituit o taxă asupra consumatorilor. "Este dezamăgitor faptul că, în ciuda vocii celor afectați, administrația continuă să promoveze politici tarifare dăunătoare care amenință să slăbească economia SUA", a spus Shay. "De fiecare data cand acest razboi comercial escaladeaza, riscul pentru consumatorii americani creste", a spus el. Jay Timmons, președinte și CEO al Asociației Naționale a Producătorilor, a declarat că noile tarife ar face mai mult rău decât bine. "În ultimul an, producătorii au livrat pentru comunitățile și oamenii noștri, creșterea salariilor, construirea de noi fabrici și crearea de noi locuri de muncă datorită reformei fiscale și a reglementărilor în schimbare a jocului", a spus dl Timmons. "Dar mai multe tarife din Statele Unite și răzbunarea chineză riscă să anuleze acest progres și să ne mute economia în direcția greșită. "Cu fiecare zi care trece fără progrese pe baza unui acord comercial bilateral încheiat cu China, potențialul crește pentru ca producătorii și lucrătorii din industria prelucrătoare să fie răniți", a spus el. "Nimeni nu câștigă într-un război comercial". Cu toate acestea, Elizabeth Brotherton-Bunch, directorul mass-media digitală pentru Alianța pentru producția americană, a declarat că raționamentul domnului Trump pentru emiterea de tarife era solid. "China a angajat în mod constant practici comerciale neloiale și legi comerciale încălcate", a spus doamna Brotherton-Bunch. "Oficialii chinezi nu au făcut prea multe pentru a opri acest lucru. Chiar și cei care nu sunt de acord cu unele dintre mișcările comerciale ale Trump sunt de acord că statul China este o mare problemă".
Biroul de informare privind reparațiile și repararea anvelopei (TRIB) este un susținător din toată inima a noilor tarife. TRIB a trimis prin e-mail copii ale comunicatului de presă USTR privind tarifele, precum și o legătură cu mărturia sa în fața USTR 20 august în favoarea tarifelor.
Industria de reșapare din S.U.A. oferă anvelope sigure, fiabile și cu performanțe ridicate pentru flotele de camioane naționale, a declarat directorul executiv al TRIB David Stevens în mărturia sa. Oferă flotei o alternativă ieftină la pneurile noi de camioane costisitoare, oferind în același timp avantaje masive pentru mediu, prin economisirea resurselor naturale, reducerea emisiilor de carbon și prevenirea faptului că anvelopele reziduale sunt depozitate în depozitele de deșeuri.
"Cu toate acestea, această industrie și angajații săi din S.U.A. sunt sub amenințare gravă din cauza costurilor scăzute, de înaltă calitate a anvelopelor de camioane care sunt importate din China", a spus Stevens.
Începând cu anul 2013, ritmul anual de creștere a anvelopei pentru piața de anvelope comerciale a fost de 5,4%, în timp ce piața anvelopelor reșapate a scăzut cu 2,1% pe an în acei ani.
Aderarea la TRIB în sprijinul tarifelor a fost Gene Walker de la Farmingdale, din New York, pe baza Premier Rubber Co., care a depus mărturie și la audierile USTR. Premier Rubber colectează produse de curățat din instalațiile de reșapare din S.U.A. pentru a face suprafețe de teren și alte articole de cauciuc reciclate.
Pneurile chinezești ieftine din China pun în pericol afacerea Premier Rubber la fel de mult ca și furnizorii de reșapări, potrivit lui Walker.
Între anii 2014 și 2017, cantitatea de lichidare colectată de la reșapat a scăzut de la 17,8 milioane la 15,6 milioane de lire sterline, a spus dl Walker. "Această scădere este echivalentul a 400 de încărcături de camioane", a spus el.
Dl. Walker este, de asemenea, un susținător al Retread. În schimb, o organizație dedicată promovării și protecției reșapărilor ca o alternativă la anvelopele de camioane noi de calitate inferioară.
Retread În schimb, a efectuat o campanie de scriere a scrisorilor către membrii Senatului SUA care promovează tarifele la anvelopele de camioane chinezești, a spus dl Walker.
De asemenea, lucrează cu membrii Comitetului de Finanțe al Senatului pentru a asigura confirmarea candidaților președintelui Trump la Comisia pentru Comerț Internațional, a afirmat el.
În februarie 2017, ITC a atras atenția asupra recesoarelor și a întreprinderilor conexe, dar a decis să nu perceapă tarife compensatorii sau antidumping împotriva importurilor chinezești de camioane și autobuze, în ciuda faptului că au făcut-o cu camine chinezești, camioane ușoare și pneuri off-road.
Anvelopele de pasageri de pasageri și ușoare importate din China sunt deja supuse unor taxe antidumping și compensatorii, datând din iulie 2015. În unele cazuri, taxele se ridică la mai mult de 100%.
Pneurile specializate pentru remorci - un segment în care China reprezintă 90% sau mai mult din piață - au fost scutite de taxele impuse în 2015.
Categoriile de anvelope incluse sunt enumerate mai jos:
- 4011.10.10 - Pneuri pneumatice radiale noi, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autoturisme (inclusiv vagoane de cale ferată și mașini de curse)
- 4011.10.50 - Pneuri pneumatice noi, excluzând radialele, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autoturisme (inclusiv vagoane de cale ferată și mașini de curse)
- 4011.20.10 - Pneuri radiale pneumatice noi, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane
- 4011.20.50 - Pneuri pneumatice noi, excluzând radialele, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane
- 4011.40.00 - Pneuri pneumatice noi, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru motociclete 4011.50.00 - Pneuri pneumatice noi, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru biciclete 4011.70.00 - Pneuri pneumatice noi de tipul celor utilizate pentru vehicule și mașini agricole sau forestiere
- 4011.80.10 - Pneuri pneumatice noi de tipul celor utilizate la vehiculele de construcții, în industria minieră sau industrială și la mașinile care au un profil de hering-os sau un banda similară
- 4011.80.20 - Pneuri pneumatice noi de tipul celor utilizate la vehiculele de construcții, în industria minieră sau industrială și la mașinile cu bandă de rulare radială
- 4011.80.80 - Pneuri pneumatice noi de tipul celor utilizate pentru construcții, pentru industria minieră sau pentru manipularea industrială și pentru mașini, altele
- 4011.90.10 - Anvelopele pneumatice noi, de tipul NESOI, au un profil de hering-os sau un profil similar
- 4011.90.20 - Anvelope pneumatice noi, de tipul NESOI, au o suprafață radială de rulare 4011.90.80 - Pneuri pneumatice noi, NESOI
- 4012.11.40 - Anvelope pneumatice răsucite radial, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autoturisme (inclusiv vagoane de cale ferată și mașini de curse
- 4012.11.80 - Anvelope pneumatice nereușite (ne-radiale), din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autoturisme (inclusiv vagoane de cale ferată și mașini de curse)
- 4012.12.40 - Pneuri radiale pneumatice reciclate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane
- 4012.12.80 - Pneuri pneumatice reciclate (ne-radiale), din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane
- 4012.19.20 - Pneuri pneumatice reciclate, din cauciuc, concepute pentru anumite utilaje agricole sau horticole
- 4012.19.40 - Pneuri pneumatice radiale pneumatice reciclate, din cauciuc, nedenumite și necuprinse în altă parte
- 4012.20.10 - Anvelope pneumatice folosite din cauciuc pentru aeronave
- 4012.20.15 - Pneuri pneumatice din cauciuc, destinate pentru anumite utilaje agricole sau horticole, pentru transportul de pasageri sau mărfuri pe autostrăzi
- 4012.20.45 - Pneuri pneumatice folosite din cauciuc, destinate unor utilaje agricole sau horticole, nesoi
- 4012.20.60 - Pneuri pneumatice folosite, din cauciuc, pentru vehicule pentru transportul de pasageri sau mărfuri nesoi
- 4012.20.80 - Pneuri pneumatice utilizate, din cauciuc pentru mașini, nesoi
- 4012.90.10 - Pneuri din cauciuc solidă sau pernă
- 4012.90.30 - Benzi pentru biciclete din cauciuc natural
- 4012.90.45 - Benzi de cauciuc interschimbabile și anvelope de cauciuc, din cauciuc natural, nesoi
- 4012.90.70 - Benzi de cauciuc pentru biciclete, altele decât cele din cauciuc natural
- 4012.90.90 - Benzi de cauciuc interschimbabile și clape de cauciuc, din cauciuc, altul decât cauciucul natural, cu excepția benzi de jante de bicicletă, nesoi
- 4013.10.00 - Tuburi interioare din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autoturisme (inclusiv vagoane de cale ferată și mașini de curse), autobuze sau camioane
- 4013.20.00 - Tuburi interioare din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru biciclete
- 4013.90.10 - Tuburi interioare din cauciuc destinate pneurilor utilizate pe anumite utilaje agricole sau horticole
- 4013.90.50 - Tuburi interioare din cauciuc pentru vehicule nesoi