Garanția consumatorului

S.C. A.G. BUSINESS CONSULTING S.R.L., garanteaza prin acest certificat toate drepturile legale prevazute de OUG nr. 140 / 2021 in beneficiul consumatorilor cu privire la garantia legala de conformitate. Dispozitiile prezentului certificat de garantie legala de conformitate se completeaza, in mod corespunzator, cu dispozitiile OUG nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vanzare de bunuri.
In cazul anvelopelor comercializate de S.C. A.G. BUSINESS CONSULTING S.R.L. acestea beneficiaza de garantia legala de conformitate, care se acorda pana la atingerea unei uzuri a benzii de rulare de 1.6 mm la anvelopele de vara si 4 mm pentru cele de iarna, respectiv de 2 mm la anvelopele de vara si 4 mm la cele de iarna pentru camioane, dar nu mai mult de 24 de luni de la data livrarii produsului, inscrisa pe factura de vanzare si in conditiile unei exploatari/utilizari corespunzatoare. Pentru anvelope durata medie de utilizare este de 5 (cinci) ani. Pentru jante durata medie de utilizare este de 3 (trei) ani.
Pentru celelalte produse comercializate, perioada de garantie legala de conformitate este de 2 (doi) ani sau conform declaratiei producatorului, calculata de la data livrarii produsului. Prin ‘’produs’’ se intelege ‘’bun’’ conform OUG nr. 140/2021.
Garantia legala pentru viciile ascunse este aplicabila in conformitate cu prevederile O.G. nr. 21/1992, privind protectia consumatorilor, modificata si completata, OUG 140/2021, pentru durata medie de utilizare a produselor. Viciul ascuns reprezinta deficienta calitativa a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscuta si nici nu putea fi cunoscuta de catre consumator prin mijloacele obisnuite de verificare.
Remedii incluse in garantia legala de conformitate
In caz de neconformitate, consumatorul are dreptul (fara costuri) de a beneficia de aducerea in conformitate a bunurilor, de a beneficia de o reducere proportionala a pretului sau de a obtine incetarea contractului, in conditiile legii – art. 11(1).
Consumatorii pot sa opteze pentru o anumita masura corectiva in cazul in care neconformitatea bunurilor este constatata la scurt timp dupa livrare, fara a depasi 30 de zile calendaristice – art. 11(7).
Pentru ca bunurile sa fie aduse in conformitate, consumatorul poate opta intre reparatie si inlocuire, cu exceptia cazului in care masura corectiva aleasa ar fi imposibila sau, in comparatie cu cealalta masura corectiva disponibila, ar impune vanzatorului costuri care ar fi disproportionate, luand in considerare toate circumstantele ( ex. valoarea bunurilor in cazul in care nu ar fi existat neconformitatea, gravitatea neconformitatii sau daca masura corectiva alternativa ar putea fi executata fara vreun inconvenient semnificativ pentru consumator) – art. 11(2). Vanzatorul poate refuza sa aduca in conformitate bunurile daca reparatia sau inlocuirea este imposibila sau i-ar impune costuri care ar fi disproportionate, luand in considerare toate circumstantele.
Instalarea (montarea) incorecta a bunurilor (art. 7).
Orice neconformitate cauzata de instalarea (montarea) incorecta a bunurilor este considerata ca reprezentand o neconformitate a bunurilor, in oricare din urmatoarele situatii :
a. instalarea (montarea) face parte din contractul de vanzare si a fost realizata de vanzator sau sub raspunderea vanzatorului ;
b. instalarea (montarea), destinata sa fie realizata de consumator, a fost realizata de acesta si instalarea incorecta s-a datorat unor deficiente in instructiunile de instalare furnizate de vanzator.
Proba neconformitatii
Orice neconformitate care este constatata in termen de un an de la data la care bunurile au fost livrate este prezumata a fi existat déjà in momentul livrarii bunurilor, pana la proba contrarie sau cu exceptia cazului in care aceasta prezumtie este incompatibula cu natura bunurilor sau cu natura neconformitatii – art. 10(1).
Remedierea prin reparatie.
In cazul in care neconformitatea este remediata prin reparatie, termenele de garantie legala se prelungesc cu timpul de nefunctionare a bunului, din momentul la care a fost adusa la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate pana la predarea efectiva a bunului in stare de utilizare normala catre consumator – art. 12(6).
Remedierea prin inlocuire.
In cazul in care neconformitatea este remediata prin inlocuire, pentru bunurile care inlocuiesc bunurile neconforme, termenele legale de garantie pentru produsul inlocuit incep sa curga de la data inlocuirii cu noul produs – art. 12(7).
Reducerea pretului

Consumatorul are dreptul fie sa obtina o reducere proportionala a pretului in conformitate cu legea, fie sa obtina incetarea contractului de vanzare in conditiile legii, in oricare dintre urmatoarele cazuri :
a. vanzatorul nu a finalizat reparatia sau inlocuirea sau, dupa caz, nu a finalizat reparatia sau inlocuirea potrivit prevederilor legii sau vanzatorul a refuzat sa aduca in conformitate bunurile potrivit prevederilor legii ;
b. se constata o neconformitate, in pofida eforturilor vanzatorului de a o remedia ;
c. neconformitatea este de o asemenea gravitate incat justifica o reducere de prêt sau dreptul la incetarea imediata a contractului de vanzare ;
d. vanzatorul a declarat ca nu va aduce bunurile in conformitate intr-un termen rezonabil sau fara inconveniente semnificative pentru consumator ori acest lucru reiese clar din circumstantele cazului.
Incetarea contractului.
a. nu poate fi solicitata daca vanzatorul dovedeste ca neconformitatea este minora ;
b. poate fi solicitata pentru toate bunurile achizitionate si livrate , desi motivul de incetare vizeaza doar anumite bunuri, in cazul in care consumatorului nu i se poate pretinde in mod rezonabil sa accepte sa pastreze numai bunurile conforme ;
c. determina obligatia consumatorului de a returna vanzatorului bunurile, pe cheltuiala vanzatorului;
d. determina obligatia vanzatorului de a rambursa consumatorului pretul platit pentru bunuri la primirea bunurilor sau a unei dovezi prezentate de consumator ca bunurile au fost returnate ; vanzatorul va folosi aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina consumatorului plata de comisioane in urma rambursarii.
Produsele nu beneficiaza de garantie legala de conformitate in urmatoarele cazuri :
- Anvelope / produse care nu au fost comercializate de vanzator ;
- Anvelope ce prezinta intepaturi, taieturi, zgarieturi, ruperi de material;
- Anvelope montate pe jenti nerecomandate ( tip sau dimensiune necorespunzatoare ), deformate, corodate sau avand alt defect evident;
- Folosirea unei dimensiuni incorecte a anvelopei sau a unui profil necorespunzator domeniului de utilizare;
- Montarea improprie sau neprofesionala, lipsa echilibrarii ansamblului anvelopa / janta;
- Folosirea anvelopei intr-o pozitie geometrica necorespunzatoare sau defecte ale anvelopei cauzate de parti ale masinii care lucreaza necorespunzator ( defecte mecanice ale autovehiculului ) ;
- Nerespectarea instructiunilor de umflare, sarcina si viteza de rulare inscriptionate pe flancul anvelopei ;
- Defecte de natura mecanica sau chimica (deformari prin presare, indoire, lovire, apropiere de surse de caldura) ;
- Modificarea suprafetei anvelopei ca urmare a taieturilor sau folosirii ei in scopuri sportive, cu exceptia anvelopelor construite in acest scop;
- Anvelope reparate sau cu profilul de rulare sub limita specificata mai sus;
- Anvelope si jante cu deteriorari cauzate de conditii atmosferice ( crapaturi ) sau ca urmare a altor cauze ( accidente, incendii, vandalism, forta majora );
- Anvelope declasate, care au polizate sau razuite seria DOT;
- Anvelope utilizate in regim de curse automobilistice sau competitii;
- Anvelope asupra carora s-a intervenit mecanic, chimic, termic (impact, contact cu produse chimice agresive, contact termic) ;
- Jante zgariate, deformate, lovite.

Pentru întrebari sau alte informații pe această temă, vă rugăm să trimiteți cererile dumneavoastră pe adresa contact@anvelope-discount.ro